Tuesday, December 3, 2013

Alhamdulillah abang & angah da selamat di khatankan

As salam...

Syukur Alhamdulillah bila 2 anak bujang aku da selamat di bujangkann pada 24/11 yg lepas... lepas ni tugas ibu nak carik calon menantu pulok... oppsss...

Majlis berkhatan di adakan di Dewanraya Gelang Patah yang di rasmikan  oleh AJK UMNO Bah. Gelang Patah, Cik Radin Sri Kartini.

Seramai 45 org kanak2 lelaki opkos la lelaki kan  yg menyertai Majlis berkhatan ini... aku tengok ada yg halus2 budaknya... dlm area 5 taon kot... bagus la kekecik nak bersunat yek... thumb up yer dik...

Aku sampai kt dewan tu dalam 07.50 pg...excited ko... hihi... majlis agak lmbat bermula di sebabkan sedikit masalah teknikal...

Selepas majlis di rasmikan, paluan kompang pon bergema...cehh da macam majlis kawen plaks... kami di beri sedikit jamuan... abang dan angah tak selera makan katernye... okay ibu paham... korang tengah menggegel kannn...

Selain tu dorang juga mendapat sumbangkan kain pelikat sehelai sorang... tapi size beso...so bapaknya la dapat...

Plan awal nak mandikan mereka secara berjemaah oleh Ahli bomba tapi di sebabkan ada sedikit masalah... manda-manda itu terpaksa di batalkan... kurang la sket kemeriah tuh...


gelagat si abang...


 Angah pon buley senyum2 kambing lagik...


Misi berkhatan itu di lakukan di Klinik Kesihatan Gelang Patah (KKGP) yg berhadapan dgn Dewanraya itu... bila turn nama anak2 aku di panggil... kami pon menyeberangi jalan ke KKGP... dupdap...dupdap plak ati kite ni... macam aku plak yg nak kena sunat...

Setelah settle daftar nama anak2 kat pihak klinik kami kena la menunggu giliran... 3 buah bilik di gunakan secara bergilir2 utk mengkhatan kan anak2...


 muka abang da mula cuak...


layan perasaan takot dgn main game...ko hado??


"Muhammad Hakimy bin Mohd Fakhzan Asrari sila ke bilik no. 7"... laung petugas... Ya Allah... bederau darah aku ni... aku pimpin tangan abang utk ke bilik berkenaan... manakala angah plak ayahnya bawa ke bilik lagi satu setelah di maklumkan oleh petugas klinik...

Ko tau kan si abang ni muke jek nampak macho... tapi dalam ati ada taman... **biarlah rahsia apa yg terjadi kat anak bujang aku sorang ni...

Lebih kurang jam 12.30 tengah hari... kedua2 anak bujangku telah selamat di khatankan secara tradisional iaitu jahit... bukan kaedah modern okay!!!


 tali di gantung di syiling utk mengelakkan luka dr tekena kain...sakit wooo....

Ayah dorang saje letak tilam abang dan angah depan tv...jadi tak boring sgt la... bilik dorang kt tingkat atas takot plak bentan klu asek turun naik...turun naik nanti kann...

ayah beli cream ni kat farmasi utk keringkan luka


Maka bermula la xpdc aku menjadi misiku kuza...

Aku amik cuti 4 ari... even cuti da abes... aku amik UL... takpe anak2 la syurga aku...

Sambung to next entry citer pasal budak sunat ni...




No comments:

Post a Comment