Tuesday, December 24, 2013

MARAH!!!

As salam...

Ntah kenapa semalam aku marah sangattt???

Balik kije seperti biasa aku amik anak dulu di rumah mak aku... biasanya kitorang makan dulu sebelum balik... jadi balik memang aku tak masak la... memang bagi mak duit lebey sbb aku "numpang" makan kt umah dia.... aku tau memang mak tak mintak tapi mak beli lauk dengan duit bukan dgn air liur...

Tapi semalam kami tak makan kat umah mak... mak bekalkan kami lauk kari ayam... aku tau mak memang suka klu anak, menantu ngn cucu2 makan apa yg dia masak... mak memang tak pernah lokek bab2 makanan ni terutama dgn cucu2 nya...

Jadi semalam sampai rumah aku tinggal masak nasi dan goreng telur dadar utk anak2... En. suami  makan dulu... da lapar sgt kot... kemain berselera lagik... almaklumlah ada lauk kegemarannya ulam raja cicah budu...

Sementara tu aku dan anak2 mandi... selesai solat aku bergegas masuk ke dapur utk sediakan dinner utk anak2... memang berselera ank2 mkn telur dadar ngn kari masakkan nenek dorang... abang cakap dia tambah 2 kali...angah cakap dia tambah 3 kali... adik jek sedap di buai mimpi... kepenatan sgt kot...

Lepas makan aku arahkan ank2 mengaji dan kemudian baca buku atau buat latihan... tak bermakna cuti sekolah...buku pon cuti ok...

Memang agak penat rutin harianku keluar dari rumah pukul 7 pagi... hantar ank2 ke sekolah...klu cuti sekolah aku terus ank2 kt rumah neneknya... tengah hari balik rumah mak aku utk lunch dan hantar2 anak2 pergi sekolah agama... balik kije pukul 6 ptg... amik anak dr rumah neneknya dan terus pulang... sampai rumah sambung lagi dgn kije rumah dan pantau aktiviti anak2 (mengaji dan buat latihan atau membaca buku)...

Semalam agak penat sikit... lepas dinner aku masak gulai ikan... sambil2 ajar ank2 mengaji... lepas tu tengok dorang wat latihan... ntah macam mana angah tak faham dengan soalan latihan matematik... jadi aku "ter" marah dia... Ya Allah... kenapa aku ni??? bukannya budak tu buat salah apa pon... cuma dia tak faham soalan sebab tu memang soalan utk buku next year dia darjah 2...

"Angah, ibu mintak maaf sebab semlam ibu marah angah... agaknya semalam ibu penat sgt... tu yg tak buley control kemarahan... maaf ye sayang... "


No comments:

Post a Comment