Thursday, December 26, 2013

3 Abdol pergi umah cousins di Muar

As salam...

Semalam kan cuti Hari Natal... tapi En. suami OT... aku jek yg cuti... takpe ayah nak cari rezeki lebey sket utk family... taon depan da start skolah kann...

Pak cik aku bercadang nak pergi rumah anak dia kt Parit Yusof, Muar... mak aku ikot skali... bila aku wassup kazen aku (cik yah) tya muat lagi tak kami aku ngn 3 abdol nk ikut... dorang kata muat... sit kete Alza yg site belakang kan buley muat 6 org... En. suami pon bg green light bagi kitorang pergi...yehhhh...

Bertolak pukul 10.00 pagi... sampai kol 12.00 tengah hari... kebetulan hari tu ada pasar pagi  berdekatan umah kazen aku tu... tp kol 12.00 tengah hari dah tutup... tak pe cuci2 mata mana yg sempat jek... aku tak beli apa pon cuma abang dan adik beli air Lemon biru... aku beli murtabak 3 keping... cik yah sempat "pau" mak dia kemeja selai...

Lepas lunch kami rehat2 sebentar... kitorang chit chat2 konon2 macam 10 taon tak jumpa... lepas tu sume tertido penat sgt kot perjalanan dr Gelang Patah ke Muar amik masa 2 jam...

Pukul 4 petang kami bertolak pulang, sebelum tu singgah beli kerepek kat kilang kazen aku tu... tapi kilangnya kat Batu Pahat... amik masa around 10 minit jugak la nk sampai sana... memang rambang mata tengok pelbagai kerepek dan keropok kat situ... kerepek pisang, ubi, keledek, keladi... sume ada laa...


 berposing kat depan rumah MIL kazen aku bersebelahan kilang kerepek

3 Abdol with kazen... Puteri dan Kiky..


aku , anak2 dan anak2 sedara...


kat umah orang pon nak ngadap tab jugakk...


Tadi En. hubby pesan suruh belikan mee bandung Muar... tp aku takot da sampai rumah aku mee kembang atau basi jadi aku belikan rempah segera Mee bandung... ok tak idea aku tuh??? hihi...

Sampai rumah around kol 7.00 mlm... kesian En. suami lapar... siap goreng udang hasil tangkapan dia di kolam tadi... lepas mandi dan solat aku melompat turun ke dapur plak... sbb sume da menjerit kelaparan...

No comments:

Post a Comment