Thursday, September 4, 2014

Arena Beach Resort - Tanjung Sepang

Salam...

Sabtu sebelum National day tu kitorang ikot pra-Family day kawan2 laki aku ke Tanjung Sepang...
Segala booking chalet & makanan sume dorang yg arrangekan...
Kitorang tinggal bayar & menghadirkan diri... senang citer kan...

Bertolak dari rumah around 3.30 p.m...
Sampai kat jambatan Kota tinggi tu hujan mencurah2...
Sonok kan klu dapat tido...hewhew...
Tapi sebagai isteri yg solehah (ecehh) aku x tido...
Sebab time ujan2 lebat ni pandangan mata incik Laki tak berapa tajam...
Jadi bini dia kena la bg direction sket2...

Sampai kat Tg Sepang around 05.30 p.m...
Check in chalet  ARENA BEACH RESORT, TG SEPANG...
Kat area tu memang byk chalet yg berlainan owner...

Anak2 excited nak mandi...
Memang tak buley nak kata tunggu... alih2 semua dah meloncat kat laut...
Kebetulan family side incik laki nak ke Desaru gak...tapi tak dapt chalet... sebab time2 cuti ni memang fully booking...
Seb baik chalet yg kitorang dpt memang luas...
Jadi nak masuk 13 org memang ok laa...
Tapi separuh kena la tido tak berkatil...


pintu belakang tu toilet...
bawah sinki tu ada esbok mini & cabinet kecik...


chalet ni tak sediakan katil pasang siap tapi ambin yg buley muat tilam queen size & single


toilet memang luas & bersih... heater jugak di sediakan


Lepas maghrib dorang sediakan dinner buffet...
Macam2 ada... mee goreng... lontong goreng & ada bbq skali...
Makan sampai fengsan la jawabnya...


Pagi tu tolong2 la dorang wat sandwich utk breakfirst...
Sekali dengar sore2 anak2 aku da meloncat kat laut... aduhhh...
Tak sempat nak breakfirst nak ke laut lagik...
Lepas berendam sakan dlm laut tau plak korang lapo kann...huhh...

Lepas breakfirst aku pon join anak2 terjun laut...
Suruh dorang mandi sampai puas...
Sambil2 tengok org2 area situ tangkap ikan...


family aku

sume tak ready lagik

aku plak yg tak tengok camera...

baru nak bergambo berdua2 an tapi tengok la anak2 rebina kat belakang tuh...huh...


aku plak yg over posing kann


Around 11.00 a.m kami bersiap nak balik...
Sebelom tu makan dulu...

Perjalanan balik pon hujan jugak...
Rezeki namanya tuh...





6 comments:

  1. salam kak...best tak kat arena sepang ni...insyaallah bulan 3 ni sy ke sana...xpernah smpi lg kat sane..hrap2 smua ok la...

    ReplyDelete
  2. salam kak .. sini ada swimming pool x??

    ReplyDelete
  3. akak..boleh bagi no fon org tu x utk saya deal ..mcm nk kesana jgk

    ReplyDelete