Tuesday, September 2, 2014

Rombongan che Mimah ke Tabung Haji

Salam...

Fuuhhh... terasa malas nak buat kije setelah 1 week bercuti...
Bukan cuti suka2 ehh... aku sakit mata...
Gi klinik doctor bagi aku mc 3 ari...

Minggu lepas aku anak beranak terkena virus sakit mata...
Memula kawan mak aku... lepas tu jangkit kat kazen aku...lepas tu jangkit kat mak aku... lepas tu jangkit kat anak aku yg kecik (Gg), lepas putera tengah plak kena... yg sadisnye aku plak yg jangkit... mlm tu laki aku sms dia ckp dia terjangkit gak...

Tak pe sesungguhnya penyakit itu penghapus dosa2 kecik... Subhanallah...
Kite kena redha..


************************************************

28 Aug yg lalu pakcik aku yg aku panggil "abah" menjadi tetamu Allah...
Jadi kami membuat rombongan "Che Mimah" (tu nama mak aku) ke Kelana Jaya, Selangor, utk anta abah ke Tabung Haji...
Dan dari situ kesemua bakal2 jemaah haji berkumpul barula mereka semua di hantar ke KLIA dgn menaiki bas yg di sediakan...


 ko tengok macam aku plak yg nak ke Mekah

Kami bertolak dari rumah jam 11.30 pg...
Kena bertolak awal even abah naik flight jam 1.30 a.m... takot jammed... ke kolompo la kata...
Rombongan che Mimah yg 11 org ni ke sana naik starex yg di pinjam dr my BIL... *aku nak beli lom mampu...


 memandangkan terlebey muatan, anak aku jadi mangsa tido depan sit  aku



Sampai KL around 03.00 p.m gitu...
Maklomla manual cik gugel salah bg direction...
Driver a.k.a pakcik aku dok bising... sebab asek salah jalan jek... hahaha...
Nak pegi rumah sedara aku yg dok Jln  Pauh tu pon sesat...
Jadi kami sepakat gi teros ke Tabung Haji (TH) jek...

Perot sume da berdendang...
Anak2 apa lagik...
Jadi apa lagi cari kedai makan...
Yg penting nak nasikkk....


 carik nasik dulu

Kat tepi TH tu ada tapak bazar utk jemaah haji & family utk membeli keperluan ke Mekah...
Manala tau kot2 ada yg terlupa nak belikann...
Mak aku sempat beli selai jubah... *Mak aku kan sempat jek....

Around 6.30 kitorang berkumpul kat perkarangan TH...
Punya la ramai manusia...
Kat dalam situ cuma di sediakan khemah yg besar...
Jadi utk bakal jemaah haji & keluarga kena la cr alternative utk sediakan tikar utk duduk..


nenek ngan cucu2


 selfie tak sudah



Dalam jam 7.45 family makcik aku yg dr Rawang datang...kebetulan biras dia pon menjadi tetamu Allah... Alhamdulillah...
Lepas tu family site mak ngah (isteri abah)  pon sampai...
Memang havoc laa...
Dgn anak2 kecik lagi...
Lepas nama abah di panggil utk masuk ke bilik perdaftaran... kami pon memulakan sesi bermaafan dgn abah...
Anak2 ngn mak2 nya da lepak...


 sesi bersalaman ngn abah

Kitorang singgah kat R & R utk makan & buang hajat...



punyala banyak makanan kt R & R tu anak2 aku selera nak makan megi jek..


Perjalanan di teruskan...
Samapi rumah around 2.30 a.m..

Semoga abah mendapat Haji yg mabrur & sentiasa sihat di sana utk mengerjakan ibadah...
Bila pula aku bakal menjadi tetamu Allah...





No comments:

Post a Comment