Saturday, November 23, 2013

22 November - Public Holiday for Johorean - aku dok rumah jek

As salam...

ZzZzz... ngantoks...

Ye la hujan membasahi bumi... kalau dpt tarik gembo (bahasa org Johor - selimut) kan best...

Tapi aku kene kije weii... tak buley nak sambung cuti sebab esok si Abang dan Angah nak berkhatan, so aku kena amik cuti utk jaga anak2 bujang aku tuh...

Semalam kemain besh lagi aku dok umah... yelah org Johor is Public Holiday - Sultan Johor Birthday.

Dapatlah aku meluruskan tulang temulang aku ni... plus nak makan bila2 masa pon buley... ehh ko ni badan jek keding tapi makan kalah kan org gemok...

Tapi En. suami kije... kena carik duit lebeh sebab bulan depan nak bayar duit buku anak2... jd pagi tu aku bangun just goreng nasik utk bekalan beliau... tapi ank2 aku sarap ciskut... erkkk anak omputeh la kunun...


ciskut da nak abes baru ingat nak snap...hihi


Ni plak menu lunch plus dinner kami... sebab aku ni sangat "rajin"... eh bukan malas tapi nak jimat gas... korang buat2 la terima alasan aku nih...


Ayam masak merah


Sambil2 tu aku kemas rumahku syurgaku... walau umah aku tak sebesar umah org lain... tapi aku nak umah aku sentiasa bersih...



 deco main hentam jek...


Dinding yg cat merah tu dulu aku letak sofa yg kaler coklat tu... tp aku da busan jd alih plak sofa kaler oren tu... 2,3 bulan ntah apa plak yg aku nak tuko ek??




No comments:

Post a Comment