Monday, October 7, 2013

Nasi Ayamku baru menjadi

As salam...

Al-kisah... kalau aku masak nasik ayam mesti tak menjadi, nasi ok, ayam ok (sebab aku selalu goreng jek)..yg tak ok jek kuah sambalnye...huwaaa...

Dah beribu kali aku cari resepi macam mane nak buat kuah sambal... dan last sekali aku search kt satu blog ni (tapi lupa la sape empunyerr)... so print la dan bawa balik ke rumah...dalam hati berkobar2 nak masak weekend ni utk family tersayanggg...ceewahhh...

Hari sabtu tu balik kije half day, ajak En Suami ke kedai beli barang yg di perlukan...

Tibala hari yg di nantikan...ceh da macam da masuk masterchef ek aku nih...poyoss...

Resepi yg telah di print siap aku tampal kt esbok...bukan apa senang aku nak masak sambil jengah2 resepi tuh...

Dengan lafaz bismillah dan masak dengan penuh keyakinan di tambahkan dengan keceriann maka siap la nasi ayamku... so ini la komen dari juri2 tetap...

En Suami : sedaplah la sambal ini... (ye la dulu si isterimu ini memang tak terror buat sambal kann...faillll)

Si Abang : wah ibu masak nasik ayam...macam kat chiken rice shop laa ( ok...idung si ibu da mula kembang setaman)

Si Angah : sedap la nasi ibu ni...pandai ibu angah masak (si ibu tersengih sambil ke telinga...ala2 mickey mouse)

Si adik : wahhh terbaeekkk (si kecik aku ni kalau cakap mesti nak ala2 boboiboy tau... maka si ibu malu2 kuceng ko...)

Ok juri tetap da komen...apa lagi mai la makan.. dua, tiga kali dorang tambah ko...

Ehhh lupa la nak cakap...sebelum ni kuah sambal aku tak sedap sebab bila aku didihkan  bahan2 tu aku lupa nak letak gula+ garam secukup rasa...tu jekk...


deko kemain la ekk ko.. tapi rasanya?? sambal yg di katakan "menjadi" dalam bekas bertutup tu..

2 comments: