Tuesday, July 15, 2014

Gigi susu 1st si Angah patah

Salam...

Semalam... tengah aku sedap landing kat opis... mak aku call... ( sekarang ni mak aku memang kerap call nak merintih perihal cucu2 nya) mak aku cakap si Angah nak berbuka sebab gigi dia patah... aku suh mak aku pass kan phone kat Angah... aku cakap baik2 ngn dia...

"gigi jek patah... pose jek laa..."

"ok laaa " kata Angah... dengan nada tak berapa nak ikhlas... haha...

Petang tu aku balik rumah... aku tengok Angah tengah tido dlm bilik...

Bila time dia sedar & tengok aku  ada depan mata dia mula la di merengek nak makan... perkataan LAPAR dekat 100 kali kot dia cakap... dalam hati memang kesian... tapi lagi sejam tu dan masuk waktu berbuka... sayang tuh...

Aku pon tanya la dgn dia pasal gigi dia yg patah tuh... dia kata patah kat skola... tapi gigi tu dia bawak balik rumah... suh nenek dia buangkan... memacam kan si tengah ni... selain tu aku adalah puji2 dia sket2... "Angah dah 8 taon baru 1 gigi yg patah"... org lain dan berpuluh2 patah... time tu sengeh bangga gak la muka dia...

Ye... memang betul... si Angah klu bab gosok gigi dia dekat 10 ke 20 minit dia sental... lagi 1 dia ni memang jenis pembersih... klu ke sekolah tak nak selekeh2... tak ensem katanyer... huh!!!

Dalam masa aku up2 dia waktu berbuka pon da sampai... fuhhh... lega aku... sampai jugak puasa si angah hari ni...Alhamdulillah... aku ni bukan jenis nak paksa anak tapi kalau dia buley teruskan niat baik dia tu aku lagi suka... 

Time buka tu... dia makan nasik sepinggan dgn lauk feveret dia sayur nenas+telus dadah... lepas tu mintak biskot plak... hah ko... ni betul2 lepas dendam...


 ni Angah time umur 3 taon...

No comments:

Post a Comment