Thursday, July 3, 2014

Dugaan Ramadhan Hari ke-3

Salam...

Salam Ramadhan kepada sume...

Pejam celik...pejam celik ari ni da 5 ari kite berpuasa kann....Alhamdulillah...

Nak citer sket dugaan aku Ramadhan yg ke-3 ari tuh...

En. suami baru jek tukar kije di tempat lain... now tempat kije kitorang da x one way...

Jadi lunch hour yg kebiasaan aku balik jenguk anak2 kat umah mak aku da bertukar...aku just relax atau tido jek kat opis...

Tengah sedap aku tido enpon berbunyik... sekali tengok mak aku call...

mak aku cakap anak aku yg tengah si angah nak berbuka puasa... mulanya mak aku tak nak bg... tapi  mak aku tengok mukanye da pucat lesi dan badan tak bermaya tu yg mak aku call aku nak suruh cucunya buka jek... aku ni kt opis pon nyaris gigil dengar mak aku ckp cenggitu... jd aku benarkan la dia buka...

ok aku sambung tido balik...

sekali lagik mak aku call... haishhh

kali ni si sulung plak tak nak g skola agama... penat katenya... alahai anak2... macam2 perangai yek korang... mentang2 ibu ngn ayah tak balik jd naik tocangkann korang yeee...

jd terpaksa la aku mendesak dia kena ke skola jugak... ye la bukan lama pun 2 setengah jam jek..
aku paham akan keletihan ank2... nak2 bila time puasa ni... tapi tak salah jika kita mendisiplinkan sket anak2 kite... itu utk kebaikkan mereka juga...

mak aku cakap dgn muka terpaksa bersiap juga si abang ke skola agama...


Memang dugaan kalau aku sorang jek yg pantau anak2 tanpa bantuan En. suami...

Tapi dia kije nun jauh di seberang tambak demi mencari rezeki yg lebey sket utk kami sekeluarga...


No comments:

Post a Comment