Friday, October 10, 2014

Fist time anak pergi camping


Salam...

Semalam aku amik AL...
nak uruskan anak aku yg sulung gi camping anjuran sekolah dia...
tak jauh pon...
dekat Jabatan Pendidikan Negeri Johor jek...
camping tu khas utk Persatuan Unit beruniform...
lebih kurang 70 org murid yg menyertai...

Mula2 tak nak bagi gak si abang pegi...
tapi banyak kali gak dia pujuk mak dia ni...
mak dia ni pon pikir 100 kali nak lepaskan anak dia ni... (hehe)
ye la si abang ni memang tak pandai langsung nak uruskan diri sendiri...
tapi terpikir gak...
ni la masanya nak suruh dia berdikari...
tanpa ibu...
tanpa ayah...
tanpa nenek...
so abang kena BERDIKARI ye sayang...



 "khazanah" si abang


Budak ni eksen tau...
aku kemain la nak temankan dia sampai dia selamat naik bas...
tapi dia "halau"nya aku...
dia kata
"ibu pegi la balik... kawan2 abangkan dah ramai ni... malu la abang klu ibu temankan abg lama2 kat skolah ni"
grrrr....
geramnye kann peel budak2 sekarang ni...


ni la muke budak yg eksen tu...


sesi pendaftaran

 
mendengar taklimat dari guru


Aku antar dia sampai dia selamat naik bas...
mengalir gak air mata aku bila dia salam & peluk aku...
sob...sob...mak dia plak terover sedey...

Lebih kurang jam 3.45 baru la bas bergerak...
doa ibu supaya abang selamat...
jgn nakal2 ye sayang...
ambil la peluang ni utk abang belajar berdikari tanpa bantu ibu, ayah, nenek & adik2...
ibu yakin abang BOLEH...

No comments:

Post a Comment