Tuesday, October 7, 2014

Ceritera di Raya Qurban


Salam Aidil Adha...

Hari ni masih bermalas-malasan nak wat kije...
Sebab semalam kan cuti...
Memang cenggitu eh peel aku...
Da bagi cuti semalam pon ari ni nak bermalas-malasan lagik...

Hari raya pertama tu aku beraya kat umah SIL...
Sebab family side Incik Suami wat qurban...
Kebetulan kat kampung mak aku pon ada wat qurban jugak...
Tu yg Incik Suami kata settlekan yg side family dia dulu...
Then baru balik kampung mak aku...



Aku macam bese la masak apa yg aku pro jek...
Mee soto...
Nak wat soto nasik... Incik suami tak suke...
Ok...isteri mithali kena ikot taste suami...

Tengok lebey kurang acara qurban tu...
Aku kena bergegas balik ke rumah mak aku plak...
Sebabnya anak2 nak masuk pertandingan mewarna Anjuran Bank Islam...
Seb bek SIL nak anta...



 proses menjinakkan (ye kot)...


 antara penama (sibling side Incik suami) memegang lembu yg nak di qurban buat kali terakhir


 Pakcik tu la yg mengetuai acara qurban ni






Time org tengah sibok melapah daging aku tak tengok...
So gambo nan hado...
Incik Suami pon sibok tolong orang...
Tak sempat nak snap...


Lapas solat zuhur...
AJK Bank Islam memberi sedikit ucapan & ceramah tentang Qurban...
Kemudian kami di sediakan jamuan...
Dalam waktu yg sama acara qurban sebanyak 3 ekor lembu pemberian pihak Bank Islam pon di mulakan oleh orang2 kampung...
Dan pertandingan mewarna yg di sertai oleh kanak2 pon di mulakan...

Seramai lebey kurang 20 org menyertai pertandingan tu...
Pertandingan ni di buat di dalam masjid...
Selain 3 Abdol aku...
Anak2 sedara, sepupu sepapat aku pon join gak...
Jadi kami semua berkampung la di masjid sekejap...hehe...


3 Abdol & sepupu sepapat sedang khusuk mewerna


hasil tangan si Abang


hasil tangan si Angah


hasil tangan si Adik


 tadaa ni la hasil kerja si adik... dia lah org pertama yg siap & hantar... ce ko teka dia dapat no. berape??


 Angah tempat ke-2... dapat hadiah beg dan pelbagai alat tulis


 Adik dapat no. 5... aku memang tak sangka... apa2 pon syukur


AJK & kanak2 yg menyertai pertandingan itu bergambar beramai2...


Majlis bersurai ....




No comments:

Post a Comment