Thursday, February 14, 2013

Tropical Village, Ayer Hitam

Salam...arggg 3 hari bercuti sempena Chinese New Year nak naik kerje seperti malas saje. Kepada sesiapa yg bercuti2 Mesia tu tentu seronok kennsss....

Aku cam biasa jek, pergi ke tempat yg dekat2 saje iaitu Tropical Village, Ayer Hitam. Itula tempat terjahan kerana cuaca di daerah JB agak tak menentu, hujan sepanjang hari.

Kami bertolak kira2 jam 12.00 p.m, ... kunun2 ikut direction kat tab, sekali tab membohongi kami, sepatotnye bila keluar dari plaza tol ke Batu Pahat kami kena ikut kiri, tapi encik tab kata ikot arah kanan... jadi tersalah direction la plak... perot masing2 da lapar apa lagi singgah sekejap la menjamu selera...

Bila En. suami singgah solat di stesen Petronas dia bertanya dengan org2 yg ada di situ, mereka kata kami da salah jalan....arrgggg....sudah tersasar jauh tu...Terima Ya Allah sebab kau mmberi pertujuk kepada kami dengan cepat, kalau tidak harus la sampai ke Kluang.

Sampai ke destinasi yg di tuju hujan masih membasahi bumi bagaikan mutiara. Dek kesian kan anak2 bawa juga la ke Taman Mini Malaysia, Tropical Village itu. Cajnye adalah seperti berikut:

1.Dewasa - RM10.00
2.Kanak2 - RM5.00 (umur 3 tahun - 12 tahun).


Abang bersama Superman

 Si Adik bersama kawannya Shrek


Turn Angah dengan Batman
Replika bersatu Hati...sesuai sgt dengan ank2 ku bertiga itu

Selain itu byk lg replika2 yg ada di sana seperti A Famosa, Twin Tower, Menara Pisa, Eiffel Tower, Tembok China serta model2 karton kegemaran anak2 ku. Rumah hantu juga ada di sediakan, tapi anak2 ku takot (sebenarnya ibu dia pon takottttt...wakakaka...)

Kepada sesiapa yg teringin ke sana, boleyla layan anak2 anda, basikal air pon ada. Bersantai2 la di sana.

No comments:

Post a Comment