Thursday, December 18, 2014

Cuti-cuti 2014 - A Famosa Water World & Pantai Klebang

Salam...

Pejam celik...pejam celik... cuti yg aku amik selama seminggu da tamat
Ala...apsal cam kejap jek ek??
Klu nak cuti lama bukak kompeni sendiri la kann...haha

Actually tak planning pegi mana2 pon
Sesaje jek gatal nak amik cuti
Nak amik feel taon depan nak jadik suri rumahtangga sepenuh masa kan
Buley gituu...

Kebetulan ari sabtu yg lepas Incik Suami tak kije
Jadi dia ajak binik & anak2 jalan2
Melaka mu tunggu aku datangggggg
Jadi la kan dari aku dok terperap kat umah
Dapat gak la pijak tanah

Jadi kami bertolak ari sabtu pagi
Tujuan utama ayah nak bawak anak2 beliau pegi mandi kat A Famosa Water world
Da kata anak2 aku "antu air" kann
Binik pon nak tumpang sekaki
Dapat celop2 kaki pon jadila

Sampai sana lebey kurang pukul 12 tgh ari
Cuaca pon menyebelahi kami... panas
Jadi apa lagi... 3 Abdol tu teros la meloncat
Kabetulan kakak & adik aku ke sana jugak
Best jugak pegi beramai2
Si kecik Aina & Anep apa lagik
Takmoh naik atas
Asek nak berendam dlm air jek
Mak dorang plak yg tak terlayan


singgah lunch kat kedai tepi jalan... kami makan 5 org baru rm13.40...berbaloi2 kann...


Dekat 3 jam lebey gak la 3 Abdol berendam dlm air
Kemain hepi lagi ko ye anak2
Layan kan aje laa
Family akak & adik aku da balik dulu
Dorang nak ke Safari plak
Aku memang tak beli tiket utk safari
Sebab nak puaskan 3 Abdol berendam


kemain ramai org beratur nak beli tiket


posing sementara tunggu Ayah beli tiket


duyung versi lelaki








lepas puas berendam main pasir plak



Balik dari A Famosa Water World
Pegi carik hotel yg adik aku booking kan kat Klebang Besar
Mak ai jauh giler ko
Dah la tak tau jalan
Mintak tolong Incik gugel tapi tak berhasil

Oleh kerana da tersesat kat Pantai Kelebang harus la singgah kejap
Nak tengok bustel yg ada kuar kat Majalah 3 tuu
Tapi sume da fully booking
Nak tengok opis bustel tu pon dorang tutup...grrr
Jadik jalan2 jek la sekitar situ
Cafe2 kat situ pon dia buat menggunakan bas2 lama
Incik Suami  teringin nak minum coconut shake kelebang
Ramai giler ko org beratur
Lepas lepak2 jap kat pantai kelebang tu
Tapau char kuew tiew, mee bandung muar & nasik goreng
Sebab Incik suami kata penat... ada kang malam kang kami kebuluran


seberang pertanyaan buley call no. tuh
 
 
antara bustel yg aku sempat snap

buscafe


Sampai kat hotel dlm kol 7.45 malam
Fuhh memang lepak giler
Sampaikan Incik suami janji nak bawak anak2 pegi ronda2 bandar pon jadik
Sebabnya dia tertido jejak ke pukul 6 pg
Fuhh seb baik la tapau tadik
Kalau tak memang bergendang la perot kami anak beranak kann

*********

Esoknya kami check out jam 7 lebey
Carik tempat breakfast
Breakfast lebey kurang  jek
Sambung ronda2 bandar Melaka
Ternampak pulak Mahkota Parade
Aku apa lagik...amik kesempatan laa
Tak dapat shopping sakan...dpt window shopping pon jadik laa






Asik jalan jek
Perot pon mintak di isi
Singgah lunch kat Restoren Asam Pedas  (lupe plak apa nama restoren tu)
Kat Melaka memang terkenal dgn Asam pedas kann
Jadi ko buley nampak sana sini restoren bersignboardkan Asam pedas
Cuma sedap ngn tak sedap jek laa

Perot da kenyang jom la balik
Dalam perjalanan ternampak plak signboard Taman Rama-rama
Heh aku ajak incik suami singgah jap
Nak kenalkan anak2 ngn rama2 kunun...

Sambung next entry...




No comments:

Post a Comment