Tuesday, August 5, 2014

Ini cerita hari raya aku...

Salam...

Selamat Hari Raya... ehhh ari ni da raya ke - 9 ehh...

Kepada kaum hawa korang da mula ganti puasa sebab kedatangan "bulan purnama" tuh?? cett aku ni mandai jek tanya orang... aku pon belom lagik...sebab tak abes raya lagik...

Seperti 10 tahun yang lalu a.k.a setelah berkahwen ni hari raya pertama aku beraya di rumah mak aku dulu... lepas kenduri baru la bertolak ke rumah MIL aku... mak aku memang tiap2 tahun wat kenduri panggil org lepas solat sunat raya makan...

Lauk pauk macam bese laa... kuah sate, kari ayam, sambal udang dan sambal goreng... tahun ni takde rendang daging sebab kebiasaan akak aku yg masak siap dari rumah dia... tahun ni dia tak raya umah mak kami, dia beraya kat kampung side asben dia... jadi tahun ni aku kemfunan la nak makan rendang daging.. nak masak sendiri memang seumur hidup aku memang tak pernah masak rendangg... aku tau makan jekkk... ngeeee....  print resepi dekat 10 kali...tapi lepas print buat alas dapo jek... huwaaaa....

Rumah pertama yg family side mak aku wajib terjah ialah umah satu2 mak sedara mak aku (belah ayah mah aku)... dia sorang jek yg masih hidup... umur pon aku rasa nak dekat 80 tahun kot... sampai kat sana fuhh.... sepupu sepapat mak aku pehuh 1 rumah... we all yg datang lmbat ni kena dok kat anjung jekk... ko bayang kan dengan persalinan yg cantik2 kena dok luar... pssttt.... hehe cantik sangat la tu baju aku kann... buweekkkk

Lepas tu gerak ke rumah MIL aku plak... agak lambat jugak kami sampai... cehh padahal dari rumah mak aku ke rumah MIL 15 minit jekk... jammed nan hodo yeee... kalau naik beskal pon lom basah ketiak da sampai... weee....

Heee layan la gambar raya kami... ni pon copy paste kat camera2 kazen aku jek... tahun ni malas nak nak amik gambo sendiri sebab monopod tak beli lagik... (kukuh tak alasan aku tu??)

lilyasrari.blogspot.com
 Gambar selepas maaf-bermaafan... kosong-kosong gitu...


 Tema tahun ni coklat...pilihan mak aku...

Hulubang2 aku...


  With Hafizy & Hanif


 Raya ke-2 dorang beraya kat rumah aku plak...sempat la masak mee rebus jek...


 
Raya ke-2... lepas tu beraya ke rumah makcik aku plak...

*** mutu gambo memang blur...harap maklum...


No comments:

Post a Comment