Tuesday, October 2, 2012

Salah beli tiket online ada hikmahnyerr....

Salam...yes...akhirnya dapat gak menunaikan impian ank2 ibu tengok wayang...

29 Sep 2012 yg lalu, bincang2 dgn en. Suami destinasi manakah nk menunaikan hajat anak2...fikir punya fikir dapatla idea tempat yg paling dekat iaitu Jusco Bukit Indah (JBI). So kebetulan ari tuh aku dah gaji...yeah...trus terpa cik gugel camne nak membeli tiket online...time nak beli tu dekat 2,3 kali sms en suami confem bebetul samada dia setuju tak nak bawa kami...almaklumla aku ni "bute stereng"...bila dia reply..."beli jek la"...huuu...berbunga2 ati ini...

Anak2 nak tgk criter "Hantu Kapchai"...layan kan jek laa...dorang suke Zizan kot...1 person RM12.00 hokayy...online charge RM1 & total RM61.00 untuk aku, en. suami & 3 boboiboy kat umah tuh...transaction sucessfully...yesss...skali bile print...adoyaiiii aku silap click tarik kerr??? toink!!! dengan rasa gementarnye dail 103 minta bantuan call TGV untuk tukar tarikhnya...ada ker aku terpilih tarikh 01 OCT ..kol 10.00 a.m...giler kerr...kan ank2 aku skolah...

Time balik ngadu ngn en suami, dr tadi cll TGV HQ td still dorang tak angkat...langkah terakhir lepas amik anak2 terjah ke JBI & trus ke kaunter TGV ...explain la kt pemfuan yg dok kt kaunter tu yg aku tersalah pilh tarikh....n Alhamdulillah rezeki anak2 aku dapt tukat TAPIIII...kanak2 tidak di benarkn menonton Hantu Kapchai...zasss....time cuma ada 2 choise jek ,Untuk 3 hari  & Hotel transylvania (HT)..oleh kerana nak layan anak2 kami pon memilih HT...pada hal tak terpikir pon nak tgk criter tuh...budak kaunter tu total up semula n kena la top up lg RM10....senyum yek ibuu....

Huh lega sume dah settle...en suami kata nk trus g service kete jd aku pon bawa la ank2 round2 kt JBI tu kejap n sempat la beli jam (sbb jam aku nk nazak sampaikn jam org dah pukul 12.00 jam aku ternget2 lagik nak ke no. 10)...harusla beli yg baru kann....tak mahal lepas diskaun dpt la RM89 & top up RM5 utk bateri baru...warranty 2 years...terima kasih en suami sebab bg duit....

Dan langkah yg terakhir menuju ke Papa Roti anak2 da bising kelaparan...ok sume da settle jom balik sbb sebelom kol 10.00 p.m kite kene sampai ke JBI smule ye ank2....tak sabar nk merasa First Experience ank2 ku tengok wayang....klu rajin nanti sku taip entry semasa dlm panggung wayang yek...ok baiii....

No comments:

Post a Comment