Friday, March 30, 2012

Pagi2 lagik ibu dh t'senyum simpul....

Salam....erm....td aku agak lewat bangun pagi...dlm kol 6.10a.m sbb enpon tertinggal kt opis...dlm erti kata enpon la jam loceng aku....apalagi mencacah la aku bagun g mandi, solat n trus berdezup turun ke bawah utk m'nyiapkan sarapan pagi.....

Kelengtang-kelentung...hah nasik grg cin a.k.a ns grg telo dh siap....ni khas utk putera tengah sbb dia x mkn pedas2...dlm te3 hero ni dia la yg plg susah bab makanan ni....yg dia tahu megi, telo grg dadar, tomyam n kari....ok berbalik kepada nasik grg cina tuh aku grg dlm kuantiti yg sikit sbb anak2 sarapan pg n utk bekalan  putera tengah ke sekolah...pembantu TABIKA asik marah sbb dia x nak mkn kt skolah...sebenarnya dia mmg susah nak accept masakkan org lain selain aku atau nenek dia...huhhh...sabo jek laaa....sesudah mengisi 3 pinggan nasik grg cina di dalam pinggan pooh kale kuning aku pon menyiapkn menu ke-2 iaitu nasik grg kampong.....m'buat sarapan 2 versi mmg perkara biasa pd aku...sbb feveret anak2 lain2...SABO yek ibu....
tgh syok menggoreng tiba c abg dtg, "ibu abg nk tambah lg...sedap laa"....aku pon sepantas kilat menyendukkn sikit kt dlm pinggannye....30second kemudian "ibuuuu...angah pon nak tambah...cedap rrr" kata c angah dgn nada pelatnye....aku pon trus tambahkn ke dalm pinggannye..."ibu adik nak jugaaakkkk"...tiba2 c kecik pon bersuara.....sambil meletakkn ns grg yg t'akhir ke dalm pinggan c kecik tu aku dh t'senyum simpul...waahhhhh even nasik grg telur tapi ank2 aku b'selera mkan....YA ALLAH terima kasih di atas nikmat kasih syg yg telah ko kurniaan kpd keluarga kami...aku mmg sedaya upaya untuk masak utk keluarga aku...kerana air tngn isteri/ibu mmg yg terbaik suami/anak2....

OK, menu yg ke-2 dh siap....ni utk bekalan abg, suami n aku....c abg mmg aku bekalkan dia hari2....kesian dh la bdn dia kecik, takot nnt waktu rehat dia x sempat utk mmbeli makanan...suamiku pon sama....dr alam p'tunangan lg aku mmg dh ajar dia utk mmbawa makanan dr rumah...mudahan2 dgn ini terjalin kasih syg kami...aiminnn....

DOAKU...YA ALLAH KAU KURNIAKAN LA AKU KELUARGA YG PENUH DGN KASIH SAYANG, MURAHKN REZKI KAMI....SERTA KAU BENTUKKAN ANK2 KAMI SUPAYA MEREKA BERJAYA D DUNIA & AKHIRAT JELAK...AMIN...

No comments:

Post a Comment